Seston Dolomiten 2012

Tre Cime di Lavaredo

home                fotky

Letošní počasí horským túrám zrovna nepřálo. Nádherně bylo pouze v případě, když jsem byl na Temelíně či na Mochovcích. Když už všichni byli nachystaní a udělalo se krásně (v Brně pohopitelně), vypadala předpověď pro Alpy docela tragicky.  Přesto jsme to zkusili. Zvolili jsme tentokrát údolní variantu. Po noční cestě jsme se ráno ubytovali v Toblachu v příjemném apartmá a přestože poprchávalo, vyjeli jsme do kopců. Nakonec z toho byla jen autoturistika, protože pršelo stále víc, ale po nočním cestování to stejně moc nevadilo.
Brano zavírá samo, i když je dřevěné
Dřevěné Brano zavírá samo. Vzádu vykukují Drei Zinnen, dobře skryté v mlze.

Ráno se zdálo, že by počasí mohlo být lepší, ale moc iluzí jsme si nedělali. Vyšli jsme od Dürrensee čili Lago di Landro a po překonání zhruba 1000 metrů jsme velice příjemnou cestou dorazili na chatu. Cestou se počasí neustále zlepšovalo a i když mraky byly pořád nízko, nejen že jsme nezmokli, ale také něco nafotili.

Na chatě bylo díky počasí docela prázdno, takže pivo, kafíčko i polívečka vrátily Zuzce a Alešovi potřebnou energii. Nakonec se udělalo opravdu hezky a nikomu se nechtělo šlapat dolů. Naše dva netrénované  IT experty bolely nožičky. Vrátili jsme se stejnou cestou a to bylo dobře, tma padla velmi rychle.
Druhý den ráno bylo nádherně, ale nožičky bolely pořád, jak se ostatně dalo čekat. Nastoupila proto odpočinková varianta: autem na chatu Lavaredo a odtud už víceméně po rovině na Dreizinnenhütte (opět) a jako bonus ferrata na Toblinger Knoten. Lidí se stejným nápadem bylo sice hodně, ale dále než na chatu jich naštěstí moc nedošlo. Ostatně ferrata na tuto věžičku je sice krátká, ale dostatečně výživná. Shodli jsme se, že Z. by stačily první tři metry a vrátila by se zpět na chatu...

Podle beránků na obloze bylo jasné, že další den už bude zase hnusně a taky bylo. Výsledkem byla opět autoturistika, tentokrát na Pragser Wildsee. Přestože tam bylo pěkně, ani nás moc nemrzelo, že se musíme vrátit do Brna.