Jak postavit

 LANOVOU DRÁHU

snadno a rychle

strana 1  2  3

Po rozdělení nejdůležitějších úkolů se každý chopil svého nástroje a lanovka začala růst.  

Překážející větve byly odřezány, překážejícím betonem prosekán průjezd. Naštěstí se nemusel vrtat tunel, ale ani to by Jardu jistě nezastavilo.

 

Jakmile strýček navrtal první čtveřici děr, byl položen základový rám a šéf provedl symbolický poklep. Jak je patrné, bylo pamatováno i na formální detaily. Např. kladívko bylo vybráno tak, aby odpovídalo postavě poklepávače.
větší obrázek   větší...

 

Poté byl rám odborně znivelován, usazen a zakotven.
  

Odborníci na kosinus mezitím zápolili s problémem, jak pomocí libely naměřit šikmé stojky. České přísloví o měření a řezání jim nebylo třeba připomínat. První pokus se sice zrovna nepovedl, ale šikovný svářeč to bez odmlouvání rozbrousil a  napodruhé se trefil.

To už bylo jasné, že rychlost vrtání bude rozhodující. Františka nejprve zdržovaly kameny, které kdosi bez fantazie, kdo si nedovedl před půl stoletím představit, že i u prostého domku by mohla být postavena lanová dráha, zabudoval do trávníku.
 

Pak se zase kosinus nesešel s Pythagorem a bylo nutno díry poněkud přesunout. Aspoň bylo kam dávat hlínu. Proto vrtači ani moc nemraščeli.
 

A do toho volala Milča a odváděla strýčka od práce dotazy. Naštěstí se ptala po telefonu, ale i tak to zavánělo domácím násilím. Osobně se považuji ve vší skromnosti za zkušeného motoristu, ale jak startovat a současně čuchat k výfuku, jestli jde do motoru benzín, jak strýček radil, to bych opravdu  zvládal jen s velkým vypětím. Určitě to bylo  jeho velkými obavami, že nevyvrtá včas, jinak si jeho naléhavý způsob hovoru  nelze vysvětlit.
 

 

další strana


                fotky - start         Zpět na hlavní stranu        fotky - přehled